Followers

Wednesday, January 5, 2011

cerita zaman kecik-kecik part #1 (prelude)

salam all my blog readers.
sorry la semalam tak update blog.
cehh!
(macam ade je orang nak masuk blog aku)
hehe..
busy cket semalam dengan kuliah pada sebelah pagi dan petang.
malam nye pulak ade meeting.
almaklumlah kann..
orang penting kerajaan..
wekkk :pp
*sila jgn percaye

okay la.
hari ini nak cerita pasal pengalaman mase kecik² dulu.
kalau nk cerita pasal zaman budak²,
tak cukup kalau buat 1 entry je.
heheh.
so entry ni adalah intro kepada cerita nih.

tapi kene janji dulu boleh?
janji jangan gelak eyh? :p
sebab mungkin cerita ini lucu bila dibaca.
yelah kn.
mase kecik² tak tahu ape² :D

SILA ANGKAT TANGAN BERJANJI bereh?!
ok cakap ''saya janji tak akan gelak''
gagagaga!
(aku pulak yang gelak)
hee~


owkay.
aku start mase umur 6 tahun.
mase umur nih aku dihantar ke tadika kemas kt kampung ayah aku.
yakni kt Kampung Padang Machang.
sape yang tinggal area Kuala Terengganu tahu la kott.

mase mule² masuk tuh.
aku tak pasti la pulak aku nih nanges ke tak mase 1st day tuh.
asenye tak nanges kott, x macho la kalau nanges :p
(kecik² dah macho?sangat la tipuu)
yang pasti, mase zaman akak² aku masuk tadika.
one of them ade yang menanges xnk masuk tadika.
hikhik!
(jangan marah ye)

ok then masuk darjah 1.
bersekolah di Sekolah Kebangsaan Pulau Bahagia.
bukan hospital bahagia tau.
wuwuwu!

okay.
nak dijadikan cerita.
mase aku sekolah kt sini.
3 kakak aku pon sekolah kt sini tau.
diorang darjah 4,5,6..
pengawas lakk tuu~
so kt sekolah aku behave la.
xleh nakal² sangat.
hiks!

kitorang berbasikal ke sekolah beb.
sangat la seronok, dua tiga ronok.
pergh²!
awal² pagi dah bangun
sebab nak ke kampung ayah aku dari rumah aku kt Losong tuh.
makan mase jugak le.
yang  tak tahan nye sempat lagi bergambar sebelom pergi sekolah.
gagagaga!
tapi gambar² tu tak tahu dah kt mane.
ade kot dalam album lame.
*sori xdapat nak letak kat sini.

okay..
time nih dah masuk part lucu sket.
sebab tu la font tibe² jadi kecik nih.
hahaha! :pp

meh sini rapat².
aku nk habaq mai.
hehe.
aku ni mase kecik² kann.
jenis yang selalu sakit perot time waktu pagi.
jadik nya.
aku mengambil pendekatan 'melabur' dulu before g sekolah.
hee :p

okay nak dijadikan cerita.
di satu hari yang angin nye bertiup sepoi² bahasa (hyperbola)
ntah macam mane.
aku sakit perot.
mase tuh dalam kelas beb.
hehe.
aku pergi la tandas.

tp malangnya.
xsempat sampai kt tandas.
aku dh ter'buang' dulu dah..
wahhh maluuu..
*tutup muka*

then yang susah nye.
akak² aku la.
haha.
kesian kt diorang cari jalan penyelesaian.
aku maintain cool jek
hee :p
ok sampai situ je cter pasal tuh.
malu eden.
tapi  tak pelah.
aku bukan mcm hamzah ian yg tajuk² entry blog nye sedikit kontroversi.
itu lebih memalukan.
ahaks..!

ok tulisan menjadi besar semula.
hehe.
yang pasti dulu gua kalu exam maen no 1 & 2  je la dalam kelas.
fight dengan anak syed beb,pintar jugak.
huhu.

ni lagi satu peristiwa yang aku egt.
dulu ade event hari sukan.
mase tuh darjah 2.
aku tak tahu la ape kene dengan sorang junior pompuan aku nih.
junior sebab die darjah 1.
die boleh pulak ngade² gedik kat aku.
hahaha.
seriyesly annoying.
aku pon tak tahu la name die ape.
cuma die tuh kecik² puteh,bibir merah.
(korang bayang kan ke?ahaks!)
tp naseb baek aku professional beb.
hehe.
wat tak layan je.
ngeh3! :pp

okay lah.
sampai sini je kot.
nnti aku sambung lagi.
sebab darjah 3 aku sekolah kat laen pulak
hehe..

ok thanks sebab bace.
tunggu next entry pulak wokayy?
daa~


aA-wah malu nye! :pp

















4 klon tripleA:

zakiah ghani said...

dop lucu pom.. hehehe..

niena witwit said...

hahahahaaha..ta malu!
klaka!cne da trbuang eh??..
HAHA!

amier azrul alias said...

zakiah:dop lucu tp anda gelak kn? :p

amier azrul alias said...

hehehe..
tak tahu la
kecik lagi.
innocent :p