Followers

Thursday, February 17, 2011

binatang yang secara tak sengaja korang bela..

haipp! nak tanye nih! sape kt umah ade bela pet?korang bela ape?comel tak? ce citer ce citer!weehee! 




cantik la plak tgk itik nih..


cute nyeee..hehe






tak dinafikan,hamster ade orang bela..






sape² yang tak ade bela binatang peliharaan tuh, jangan sedih & berduka lara ye! meh nak habaq sikit, korang memang takde pon bela binatang peliharaan kat rumah, tapi kemungkinan besar beberapa spesies binatang seperti kat bawah ni mendiami dengan aman bahagianye bersama-sama korang..hiks!


kalau boleh diwartakan persekitaran umah korang, maybe layak dijadikan hutan simpan kecil kekal yang konpem menjadi tempat strategik makhluk reptilia bernama ular. *tapi ade org cakap ular tu cute..err!


cute ke gini?haha..maunye kne patuk baru hang taw!




akibat kelambakan pinggan mangkuk hayun  yang terbengkalai tak terbasuh maka suku sakat lipas juga merupakan penghuni berpengaruh..hehe


rakan sekompromi dengan lipas yakni tikus berganding bahu melupuskan sisa-sisa makanan di samping memperkayakan bauan terapi badannya yang bukan main menusuk lubang hidung..


selain dari dua binatang tuh, rakan sejawat yang tak syak lagi kewibawaan mereka ialah makhluk halus iaitu semut! *huh!yang ni memang banyak,dah la rajin..jeles gua! :p


untuk menambahkan lagi koleksi, nyamuk antara penghuni kecik yang kewujudannya mungkin tak disedari sehinggalah korang dijangkiti virus denggi.. *yang ni bahaya okeh!


Aaa- animals pon makhluk Allah..sayangilah mereka :)



19 klon tripleA:

princess laila said...

huhu. kalo y sngaja d bela 2.. diundang. tapi...y 'ter' bela tuh..umm.tak diundang kott.huhu~

tulus sweet said...

cicak.grrrrr!!!!

:: Noonoy :: said...

waaa~ kiut la kucing tu. huk4.. :)

mizzapple said...

apple ada bela rabbit.
cute2. :)

sTaRLighT said...

ade yg x cukup tu..
cicak juga slah satu penghuni tetap yg sesuke aty je nk melepaskan hajat merata2 tempat..
:D

amier azrul alias said...

princess laila: haha!
btol jgk..
sume yg x sengaja dibela mmg x diundang..hee~

amier azrul alias said...

tulus sweet:hiks!npe?
ske cicak ka?
haha

amier azrul alias said...

nonoy: kucing je ke kiut?
hiks!

amier azrul alias said...

mizzapple:eyh?
nk tgk!
ske rabbit!
comel..

amier azrul alias said...

sTarlight:haha..
btol jgk ek.
teehee!

eRza farEeha said...

cicak byk..adoii..xlrat nk bela da..huhu

amier azrul alias said...

erza fareeha:nnti jadi cicak woman..
kihkih

Cik Cammy Lia said...

ish ape sal ah ade pic kaler oren tuh..tetibe rase geliman 1 badan huhuhu

:: Noonoy :: said...

hahaha. . pemilik blog nie pula smart! aha~ ;D

Cahaya Kehidupan said...

paling fobia dengan lipas terbang...larikkkss..=P

Bulan said...

terbela tikus munduk dlm umah. abes baju2 i ia gigit.ehee

cikida said...

perghh..somel giler haiwan2 2..arghh,,geram ! tapi kat uma xleh nk jdikan pet la plak..huhu..dok jauh nti same je,,rindu-rinduan ngan pet 2,,ade kaitan ke..haiyo ! =p

Faizal said...

thanks for sharing..saya suka..:)

Anonymous said...

uittt uittt..
ular tuh comey..kale dlm gambar atas nih cun abes!!-miszhana-