Followers

Friday, March 11, 2011

kenape mase kecik² kite banyak tanye ?

assalamualaikum..walla! yess, hari jumaat..tak de kelas!hik hik! sila jeles sekarang..hoho..tapi kelas statistical quality control semalam kow² punyer la kene dengar bebelan lecturer..huhu.. tapi aku tak nafikan bebelan die tu ade benar nye jugak :p


mase abes beliau mengajar tu beliau ade lah tanye, "ade soklan tak?" so budak²  ni senyap je kann.. *konon nye paham semua laa..ptuii~ ;p
then beliau cakap lah, kenapa tak jadi macam kecik² dulu? selalu asyik tanye mak.. kenapa macam ni mak? kenapa cam tuu?"sampai mak kamu pon pening nak menjawabnye.."


*kenangan mase kecik ku menerjah ke benak fikiranku* ade benar juge time kecik² dulu kite banyak tanye mak soklan yang bukan² !


"i miss my carefree childhood".. *bkn carefree pad pompuan tuu ! ;p


aku ade jugak tnye kenape mama suruh makan epal itu?hoho ;p






tapi kenangan aku yang terbuai itu terhenti tatkala lecturer tu mula berbicara semula..cewwah! "mase kecik tak malu, mase tu lah kite belajar, dengan bertanya.. tapi sekarang kat universiti dah malu bertanya..sepatotnye mase kecik² lagi dh masuk U.."


fuyyoo! ayat tu pedas dan penuh makne bukan? pikir² kan lah ;)
and then gua jeles lah kat budak genius yg bernama adi putra ni kann..umor berape tahun je baru, da masuk u..errkk..




mak, kenapa kene pakai serban? *dialog aku reka laa..keh keh!






Triple A : so lepas ni gua akan selalu bertanya lah? mungkin? ;p

15 klon tripleA:

mr.syazwan said...

seiyes kdg2 tu tak tercapai dek akal budak2 ni tanya soalan

kdg2 ada gak logiknya meka tanya sebab mahukan kepastian

tpi ssh nk di rungkaikan

cth: mama macam mana anis lahir erk?

xkan mama nak ckp mama buat berjimak ngan papa kot kang dia tanya lg mcm mana cara berjimak...adehhh kalau tipu x baik pulak ermm mcm mana tu?

teng3

=_=

SweetSourGirl said...

btol2....actually bukn phm sngt pun lectrr ajr pe..juz xtaw dh nak tnye pe...

wawa meiko said...

Kenapa tak waktu kecik-kecik dulu masuk U yer tak , mendalam betoi katakata lect ang . choy!

Tula sebabnya, malu nk tanya . Nanti kang kwn2 yg teror cakap , "eleh kau, tu pun tak faham ke?" Kang nanti dpd bertanya jd kepada gaduh dgn kwn yg kerek tu . sabo jelaaa ~

amier azrul alias said...

mr syazwan: bese la tuh..
time bdk2..
ckp men lepas je..
tak malu..
sebab tu bdk2 org paling jujur..
hihi

amier azrul alias said...

sweetsourgirl: tak phm si tak tahu nk tnye pe kann?
hoho

amier azrul alias said...

wawa meiko: uhuk!
tu laa..
tp kalau tak bertanye sesat jalan..huu ;p

amiramukri said...

masa kecik2 baru nak knl dunia jadi kenalah banyak tanya . keh keh keh . tapi masa dah besar pun takdelah knl dunia sgt .

wan farah said...

hahhaa..dah awk wat entri sal nie baru nak terfikir..asal erk kecik2 jew kita slalu byk tnya?huhuu=_='

anyway,nice header=)

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

haaa tnye la sume jnis soalan pun xpe :P

Nur Farah Hani said...

hahahah.. lenkli tanya banyak banyak ok..

btw sebenarnya kita emua kat u ni ta tanya bukan sebab malu kan kan.. tapis sebba nak balik awal.. kalo tanya nanti makin lambat balik.. betul tak :P

SyedGraphiX said...

budak tu besar nnti aku nak panggil dia cik epal la. hahaa

FariehanIbrahim [LBC] said...

malu bertnye sesat jln! hehee ;P

yaya_flanella said...

kecik2 dulu memang tak tau malu. tapi kalau dalam kelas sume pun budak kecik, mesti kite pun tak malu sgt nak tanya kat lecturer. yela. kdg2 takut tertanya soalan bodoh, soalan yang jwpnnya lect da bg tau tp tak perasan, kan..

TunAqilah said...

kecik2 banyak tanya bila nampak je benda baru dah tu bila besar x tau nk tanya sebab dlm otak mcm2 bnda yang fkir :D

i am S!L4H.. said...

eh btol la. ptut nye bdk 4, 5 taon skg jgn pegi pra sekolah. msuk u la. bia mencabar sket lec ajar. hikhik