Followers

Thursday, July 21, 2011

jangan buka pekung orang lain: biar pecah di perut, jangan pecah di mulut

assalamualaikum! hello semua! entry ini nak bagi nasihat sikit la lebih kurang..hehe!

andaikan anda mengetahui satu rahsia kawan anda, yang mane kawan-kawan anda yang lain tidak mengetahui hal tersebut, maka wajib bagi anda untuk tidak menyebarkan nya..

ada faham?means if kawan anda yg anda kenali ada buat kesalahan, yang mana bila orang lain perkatakan kesalahan itu, boleh mencalarkan maruah dan membuka aib orang itu. maka, jangan la duk jaja aib orang tu ye? tak baik..
sedangkan Allah sendiri menyuruh kita merahsiakan dosa kita. inikan pula orang lain.

hehe ini nasihat untuk aku jugak..jangan pulak cakap aku perasan nk nasihat orang je..wokay?

renung-renungkan,..
dan selamat beramal~ 
keh keh keh!

triple A : dah tak lama dh nak puase..fuh fuh fuhh!

13 klon tripleA:

amyrasazaly said...

tapi kadang2 niat nak menegur.. tp tersalah cara yang buat pekong org tu terpecah.. sorry la weh kan. hikhik

amier azrul alias said...

amyrasazaly: eh mestilah boleh menegur.
tp biarlah tegur die dgn betul
time berdua je.

laskar pelangi said...

dalam percakapan kena jaga..kalau dah terlepas cakap susah kan..so,sebelum nak bercakap fikir 40 kali..hehehe

amier azrul alias said...

laskar pelangi: yup.
setuju dengan cik pelangi.
hhehe

[k]o{q}i[n] said...

bercakap hanya bila perlu...simple as that...huhuhu

amier azrul alias said...

[k]o{q}i[n]: hehe
yup.
tapi tu lah susah.
rasa cam nak bagi tahu satu dunia..
keh keh

muhamad hanif said...

syuuuhh,

senyum tak perlu kata apa-apa =)

amier azrul alias said...

muhamad hanif: good
pandai pon kau.
haha

Newbie said...

eh, ni ade pengalaman ke?? HAHA! :)

amier azrul alias said...

newbie: pengalaman apa?
huhu

Eyka said...

gua pendgr setia wey..haha:P
*tetibe..haha*

okbai :)

amier azrul alias said...

eyka: erk?ok tak paham.hahah

cikida said...

yup2,,agree..xbek kn wat cm 2..wat tmbh dosa je..huhu