Followers

Tuesday, January 31, 2012

Gadis 'Sensitif' Pilihan Lelaki?

ya, jangan terkejut terhadap entri ini.. ini lah hakikat bahawa sang arjuna lebih menggilai si gadis yang sensitif.. Sensitif sebenarnya tidaklah hanya bermaksud sifat yang mudah terasa hati & suka merajuk sahaja.

sensitif juga bermaksud peka atau lekas bertindak balas terhadap sesuatu perkara..
Percaya atau tidak, lelaki sukakan perempuan yang mempunyai sifat sensitif yang tinggi, tetapi bukannya cenderung ke arah emosional.




1) mengambil berat

walaupun lelaki mahu kelihatan macho dan gagah, hakikatnya lelaki mengharapkan ada insan istimewa yg mengambil berat terhadap nya.. paling kurang pun, ada gadis yg sudi menghantar sms menanyakan perkhabaran mereka..


2) prihatin

si arjuna amat menyukai gadis yg baik hati, ada perasaan simpati, sayangkan kanak², dan sensitif terhadap kebajikan keluarganya.. sikap prihatin ini dapat meyakinkan si arjuna bahawa gadis itu adalah pilihan yang tepat kerana kecantikan hati yang dimiliki gadis tersebut.







3) bijak berkomunikasi.

lelaki mudah tertarik dengan wanita yg pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual, lebih² lagi topik yg digemari kaun Adam ini seperti bola sepak, games, kereta mahupun perkembangan semasa.. and of course, u need to study first what is his hobby :D



4) pengertian

sifat sensitif merupakan rahsia lelaki yg jarang dapat disingkap kerana sifat ini lebih sinonim dengan perempuan kan? namun begitu, lelaki sebenarnya lebih mengimpikan kelembutan dan perhatian daripada gadis pujaan mereka..hehe!
oleh itu, sentiasa lah peka.






TripleA : bila lah boleh kahwin ni ye?haha

8 klon tripleA:

Nur Intan Syafinaz said...

Tolonglah kawin cepat, nk mkn nasi minyak ni..ahahahaha..
jangan lupe hantar kad kawin yep..

Zara said...

Perempuan pon suke lelaki yg sensitif senanye

Rozuan Ismail said...

wah! Dr. Cinta sgt.tapi memang betollah sensitif terhadap apa yg berlaku.

ZWAN SABRI said...

Betul2.. aku suka pompuan yang sensitif macam hang cakap tu.. tp aku mmg anti pompuan yang sensitif bab2 emosional ni.. HUHU

Cik Yuyu said...

eh, macam sayalah! ngahahha. :)

farah izwani said...

oh lelaki pon macam perempuan jugak ea. selalu nak kan perhatian.

ingat tak kesah. bhaha

cikmawar said...

kalau nk kawin tu jangan lupe pulak jemput... hehe

ayanuts said...

info yg bagus :)