Followers

Tuesday, July 5, 2011

pengalaman berjumpa ular

Assalamualaikum kalian..pernah jumpa ular tak? err i mean tengah korang jalan-jalan sambil nyanyi lagu ahmad tu (pernah dengar lagu ni?quite funny..kekeke) 
haa ada tak pengalaman macam ni?ala maksud aku terserempak ular di depan mata korang lah..tak termaksud pergi tengok pertunjukan ular taw?..hehe!


erm nak cter la pengalaman jumpa ular ni..eksaited tahu? eh eh ade pulak eksaited?perasaan die macam korang nk bukak langkah seribu la lebih kurang..kah kah!


dan sampai sekarang aku masih ingat peristiwa tu, dan masih terbayang apa akan terjadi kalau aku terjumpe ular-ular berbisa pada masa akan datang seperti ular tedung selar..dulu ade baca komik anak-anak sidek..part diorang terjumpa ular tedung, si misbun kot suruh jangan gerak..mampukah aku bertindak sedimikan? *cewwah*








ok jom ikuti beberapa pengalaman tersebut.




1- ketika hendak ke dapur, melihat seekor ular tedung menyelinap masuk ke dalam rumah melalui tingkap dapur..pheww~ apabila aku melihat ular itu, aku cepat-cepat tutup dapur, *yela kan tak nak bagi masuk rumah* lantas aku pecut..kekeke..okey itu tipu..then panggil seorang jiran untuk menangkap ular itu..hehe!


2- peristiwa ni terjadi ketika kakak aku tengah bergayut telefon menggunakan telefon rumah..dan di situ ade satu pasu bunga, ade bunga laa..bunga plastik..heh! nak dijadikan cerita, akak aku ternampak seekor ular ape entah kat pasu bunga tuh..maka, berteriak lah beliau..kekeke!




3- yang ni mase aku tengah berborak dengan member aku kt depan rumah biasa lah ball-talk lah kan..hehe! kebetulan ade pokok kt situ.. then ternampak seekor ular daun duk merayap atas pokok...hoho! giler punya penyamaran atau orang puteh cakap camouflage..thee..hehe! dah dengar lagu pokok nyanyian hazama dan meet uncle hussein?bestt owhh..keke!




4- okay yang ni mungkin menjadi satu misteri lah kan..ni my mum yg alami mende nih..time nih bulan ramadhan..mak aku nk serve sahur la untuk kitorang nih...si anak-anak nih masih nyenyak tidur lah kan..haha! then mak aku cakap ade seekor ular keluar time die bukak kabinet di dapur.. then ular tu terus menghilang..tak tahu ke mane..huhu!


ok lah itu je..ni cerita dulu-dulu taw..6-7 tahun lalu kot?hehe! oh ya,sape-sape yang belum ganti lagi puasa, cepat-cepat ganti ye..ramadhan nk datang plok doh..hihi


triple A : err dengar kata friendster berwajah baru?boleh main game ye?lama tak bukak..heh!











22 klon tripleA:

semutsengal said...

entah2 rumah kau sarng ular kot ?


banyak gila..

amier azrul alias said...

muhamad hanif: eh ni sume cter yg dlu lah.
keh keh
sekarang tak de dah ;)

[k]o{q}i[n] said...

kalo ular yg tibe2 hilang tu bahaya, takut someone anta untuk intai keadaan umah kita..huhuhu..

amier azrul alias said...

[k]o{q}i[n]: hoho!
tapi alhamdulliah okay je
tu citer dulu2..
hehe

♥ 미스 kiera ♥ said...

ade kaitan lak ular ngn pose? hehe

byk bebenor ular kt umah awk yeaa...hihi

NOR AFFENDI B NADZIMUDDIN said...

banyak giler ular

amier azrul alias said...

cik kieranaa: pose la sebab tak sampai sebulan lg..
huhu!

erm dulu2..
banyak semak kot
hee

amier azrul alias said...

nor affendi: haha!
lepas nih jadi ular-man la
haha

Anonymous said...

dulu2 umah u ternak ular ape??hehe
-miszhanalee-

amier azrul alias said...

miszhanalee: huhu!
mane de ternak ular.
die dtg cari perlindungan..huhu

Anonymous said...

haha..lenkali bg kt i sekor..yg comel2 je la..
-miszhana-

amier azrul alias said...

miszhana: euww ade ke ular comel?
wuwuwu!

ZWAN SABRI said...

ek eh, hang penternak ular ek? HAHA.. lawaklaaa.. HAHA

MySuaraBlog: Fakta atau Auta?

mr.syazwan said...

pengalaman gue

tgt ular salin kulit perh

best

lps dia salin kulit kita ambik kulit dia buat ubat

seiyes!

amier azrul alias said...

zwan sabri: eh eh mane tahu ni?kehkeh!
tak de lah, ular tu dtg cari tempat p'lindungan kot..hehe

amier azrul alias said...

mr syazwan: pergh tu lagi best!
wat ubat utk ape?huhu

Zazachan said...

banyak betol pglmn dgn ular.ular mmg suka gi ruma ko kot.
friendster aku dah lama delete.huhu

amier azrul alias said...

cik zaza: banyak ke?
tapi hakikat nye tetap takut dengan ular.
ehee~

Emancipated Pt Ltd. said...

jangan kata ular betol.
ular getah pun ku takut.
hahaha.
boleh nangis lah!

amier azrul alias said...

farah izwani ramli: hehe!
penakot :D

cikida said...

eee...ular sy tkottt...

Qaseh Dalia said...

banyak kali ular senduk masuk bilik.. duk atas kerusi mekap lak tu .. nak suh org mekap ye kot hihi tapi mmg gila babeng nerves haha